tirsdag 5. juli 2011

Hva er dette mon tro?

 
Mega insektsboksen fra Navir er en stor hit hos oss! Her kan man studere små kryp på nært hold, for så og slippe dem ut i det fri når man har sett nok. I dette tilfellet studerer vi en stor, hårete, rosa skapning som vi aldri har sett før. Gleden ble dessuten stor da den begynte å "flakse" med vingene, vi trodde nemlig at den hadde opplevd sin siste rundtur. Da vi åpnet lokket ville den faktisk ikke ut, men vi plasserte den på bodtaket. Og, der skal jeg si dere at den ble sittende lenge.
Jeg har fortsatt ikke helt funnet ut hva den kalles...men er det en møll da tro? Noen som vet? Flott er den uansett!!:)


Hilsen Veronica

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg egentlig ikke peiling på innsekter men den ligner da veldig på en snabelsvermer :)

    http://miljolare.no/data/ut/art/bilder/?or_id=5375

    SvarSlett
  2. Ja, det tror jeg jammen meg at du har rett i! Takk for hjelpa! Snabelsvermer! Artig:)

    SvarSlett