onsdag 2. mai 2012

Favoritter fra Sandvika

Her kommer en liten hilsen fra jentene på Sprell Sandvika! 
Vi er ett team bestående av fem jenter; en butikksjef og fire ekstrahjelper. Vi gjør vårt ytterste for å møte dere med god kunnskap og gode råd, og ikke minst godt humør! Vi har nå blitt utfordret til å vise dere våre favoritter, en vanskelig oppgave med andre ord. Vi har altfor mange godbiter i Sprellbutikkene, men her kan dere se hva hver og en av oss har plukket ut.

Nanna: Min favoritt er Bukkene Bruse-figurene, og det av den enkle grunn at det er fengende for alle! Jeg har brukt denne selv da jeg jobbet i barnehage, og min erfaring er at du kan underholde de fra 18 mnd til de på 5/6 år. Det er en fin måte å lære barn eventyr på, da de får lest opp historien samtidig som de får den visuelt med klossene. Den har også flere funksjoner siden man også kan leke med den.



Annette: Da jeg skulle velge meg favorittproduktet mitt fra Sprell ble jeg litt redd.. Jeg har det nemlig slik at jeg ofte favoriserer alle hobbysettene fra Djeco! Men grunnen til at denne go'biten fra designer Agata Kawa ble mitt valg er fordi motivene er helt fantastiske, og at det samtidig følger med gode tusjer og solide tegneplater. De er i tillegg morsomme å jobbe med, fordi man kan enten velge å fargelegge slik som settet viser- eller du kan være litt fantasifull og fargelegge med egne fargevalg! Bildene blir også veldig vakre på veggen etter at de er ferdige!

Merete: Mitt favorittprodukt er mega bug viewer, rett og slett fordi det er er en ypperlig leke å holde på med i den årstiden vi kommer inn i nå. Du kan fange små kryp, titte på dem og studere dem for å så slippe de fri. Det er en leke som får barn til å komme seg ut isteden for å sitte inne på finværsdager. Hvor morsomt er det ikke å se rompetroll, meitemark, edderkopper og andre kryp på nært hold? På lokket er det små luftehull som gjør at boksen puster, slik at man ikke piner de små krypdyrene.  

Marie: Jeg har valgt ut trafikkpuslespillet fra Djeco, dette er en utmerket gave til en liten "bilfreak" på 3 år! Det er en flerfunksjonell leke som først og fremst er et puslespill. Når puslespillet blir satt sammen utgjør det en relativt stor lekematte med bilveier på kryss og tvers som motiv. Her kan barnet ta i bruk egne lekebiler og kjøre i vei. I tillegg så følger det med trafikkskilt i tre som gir leken en dimensjon til, ved at barnet kan lære seg betydningen, og kanskje til og med gjenkjenne, skiltene slik barnet har sett de i sitt nærmiljø.


Veronica: Å velge ut en favoritt i Sprellbutikken er for meg nesten helt umulig. Vi har ett bredt sortiment innen mange ulike kategorier, og det finnes flere favoritter i dem alle... Men, skal jeg velge ut en skikkelig stor favoritt, så må det blir Early Rideren! Dette er løpesykkelen jeg skulle ønske fantes i voksen størrelse, for da kan jeg garantere at dere hadde sett meg løpende rundt med den. Men, hos Sprell finnes den i tre størrelser, og alle er de beregnet på barn fra ca 2 år og opp (litt avhengig av barnets høyde og motorikk). Grunnen til at jeg har lagt min fulle og hele elsk på denne sykkelen er jo først og fremst nytten man har av den. Som alle andre løpesykler opparbeider barnet seg den kjernemuskulaturen det behøver for å kunne stole nok på seg selv til å kunne trå fatt på pedalsykkel UTEN støttehjul når den tid kommer. På denne type sykkel bruker barna bena som redskap, gir fart og bremser. Som mor til en liten gutt med denne sykkelen skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde hjertet i halsen den dagen han satt seg på sykkelen for første gang. Men, etter ett kvarter skjønte jeg at dette fikset han helt selv, og hadde ingen behov for en hysterisk mamma på sidelinjen. Dette klarer de utmerket! Utover dette er det jo en råkul sykkel, ja- jeg skulle som sagt ønske jeg hadde en selv - da hadde jeg vel blitt den kuleste mamma'n i gata?


Kanskje du med dette fikk noen gode gavetips? Men, vi lover at vi har flere gode tips på lager! Titt innom oss, så skal du få høre! Dere finner oss i gamle delen på Sandvika Storsenter! Nå skal vi utfordre de andre Sprellbutikkene til å gjøre det samme som oss, så kanskje du får enda flere gode tips!?


Hilsen fra oss på Sprell Sandvika! 


Vi håper vi sees snart:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar